суботу, 10 жовтня 2015 р.

Про супермаркет, продукти і ціни на них

Назбирала вже стільки всього, щоб вам розповісти, але ж вовка перекладача-фрілансера ноги годують, то як приходить яка робота, все кидаєш і робиш її :) Тепер ось у нас 3 дні вихідних, то можна перепочити.

Сьогодні хочу розказати про нашу поїздку в оптовий супермаркет. В мене на кухні висить списочок, зроблений в Excel, роздрукований і заламінований. На ньому я розділила всі наші регулярні закупи на 4 колонки: те, що купуємо на базарі, що в магазині під домом, а що в супермаркетах. Бо є такі речі, яких десь немає, або які внизу в нас значно дорожчі, а фрукти-овочі то взагалі краще ринкові.


І от коли вже навідмічено досить великий список, я їду туди, де більше всього відміток. Сьогодні час оптового супермаркету. Туди їжджу, коли треба закупити базові, стратегічні продукти, наприклад, молоко, борошно, макаронні вироби, цукор, побутову хімію тощо.

Наша сім'я - це 2 дорослих і 2 дітей. Ми не вегетаріанці, не сироїди, не сидимо на дієтах чи на лікувальному харчуванні. Чоловік на тижні обідає не вдома, то ж в обід ми їмо українсько-дитячу їжу. На вихідних у нас страви нашвидкуруч або, навпаки, щось дуже закручене-наворочене. 

Ми не купуємо газовані напої, чіпси, цукерки, готові страви. Якщо ви зараз передивитеся список сьогоднішніх моїх закупок, ви побачите, що практично все це купує середньостатистична українська сім'я. Єдине, чого я не купувала вдома - це мідії в консервах :)) та вершковий сир (типу "Філадельфія"). 

Сьогодні купила на 111 795 песо (це десь 165 доларів США, далі всі ціни в них). Того, що я купила вистачить на місяць, а деяких речей і на більше.


Найосновніше:
Молоко в тетрапаках, 12 літрів. Я б і рада купувати свіже молоко, але його немає в продажу в супермаркетах чи магазинах. Колись знайшли якусь ферму поза містом, купили 5 літрів, але ж туди не наїздишся, золоте молоко буде. Літр молока - десь 1 долар. 


Молоко сухе для Олександри, 2 пачки по 800 гр. З кожної виходить, здається, 8 літрів молока. Вартість 1 пачки 7,65 дол. Вона п'є і звичайне молоко, а це купуємо за звичкою. Воно й місця менше займає, і зручно в дорогу.

Олія (2,53 дол/літр). Купую 3 пляшки, бо менше не дають :), десь іде літр на місяць. (Салати заправляємо оливковою олією, бідону в 5 літрів нам вистачає десь на півроку).

Макаронні вироби, 11 пачок різних видів. Середня вартість за 450-грамову пачку - 90 центів. Тут, як на мене, дуже смачна вермішель. В мене в морозилці завжди є песто з базиліку, або робимо соус болоньєзе, або просто з якоюсь м'ясною підливкою, або з сосискою, або лазанью. Дітям та собі часом готую молочну вермішель, яку мої тутешні родичі називають збоченням :)) А ми любимо. 

Борошно (1,1 дол/кг), 3 кг на цей раз, бо ще маю з того місяця, коли практично нічого не пекла. Печу хліб, млинці, кекси, піцци. Беру тільки марку Luchetti, вона мені найсмачніша і найбіліша. 

Цукор (95 центів/кг) завжди купую не менше 3 кг за раз, влітку і всі 15 за раз, коли варю варення. Чай, навіть діти, п'ють без цукру, в основному, він іде в компоти та випічку. 

Масло (2 долари за пачку в 250 гр). На місяць нам іде десь 4 пачки. Тут масло переважно з сіллю, я його страшенно не люблю, на смак, як маргарин. Купую тільки Colun sin sal. Масло йде у випічку або часом діти просять хліб з маслом (я їм малюночки малюю на ньому, як мама нам робила в дитинстві, діти в захваті) 

Туалетний папір (24 рулони за 8,4 долари).

Сосиски та сардельки ми купуємо тільки марки La Preferida, вони, правда, найдорожчі, але за смаком вони найменш целюлозні. До речі, сардельки я бачила тільки цієї фірми. Називаються Gordas. Вартість за 4 сардельки (440 гр) - 3,4 долари. Купила по дві пачки тих і тих, раз на тиждень поїсти.

Салямі, 1 кг - 13,4 долари. Це чоловіку на сніданок. В нас є слайсер (не знаю, як назвати його українською, пристрій, щоб нарізати на скибочки сир, ковбасу, хліб, фрукти-овочі товщиною від 1 мм до 15мм), то ми нарізане майже не купуємо, ні сир, ні ковбаси. Нарізаємо самі. 

Ще купила тунець в консервах (на салати або бутерброди), ананас в консервах, мідії в консервах (на себіче), паперові рушники (тих трьох рулонів нам стане на півроку, використовую тільки перестилати ящики чи іноді підсушити салат листовий/картоплю нарізану), печиво та сік в пачках для дітей (коли йдемо/їдемо далеко від дому, я кидаю в торбу, раптом зголодніють. А голодні діти - то звірі хехе), якісь іще дрібниці.

Вправа для шиї хехе - не знаю, як повернути зображення, це повний чек, якщо раптом кому цікаво.


На тижні буду підкуповувати овочі-фрукти, може, завтра з'їжджу на базар. Я раніше їздила на центральний ринок, але десь рік уже не їжджу: стало дуже там багато людей, не пройти, не припаркуватися плюс парковка теж стала десь у 5 разів дорожча.

М'ясо (яловичину) нам привозять з ферми додому. Курку купую в супермаркеті внизу. Рибу купую переважно в магазині Aquachile (форель, лосось та сьомгу), або іноді свіжу в супермаркеті або на базарі.

Ще замовляю вареники-пельмені у тих, хто їх робить на продаж.

2 коментарі:

  1. В Україні ціни в 2-4 рази нижчі. А доходи мабуть у 5-10.

    ВідповістиВидалити
  2. хммм, цікава ідея зі списком, я от вкотре взялася контролювати наші витрати, може на кінець місяця і я отак прозвітую, щоб в першу чергу собі то порахувати,
    ціни у вас звичайно трохи кусючі, але тут в словаччині в порівнянні з Україною ціни теж трохи вищі... залежить на що

    ВідповістиВидалити