пʼятницю, 18 вересня 2015 р.

Я так вірила, що найближчі 20 років не буде сильних землетрусів, і на тобі! Вийшла сфотографувати красивий і незвичний захід сонця, і раптом почало трусити. Дуже сильно і досить довго трусило. Зразу ж вибило світло. А я якраз поставила була телефон підзарядитися. Не встиг. Думаю, це був один із найстресовіших моментів - не знати, коли дадуть світло, і не мати зв'язку зі світом.

Нещодавно я перейшла з мобільних послуг компанії Entel на компанію WOM, і під час землетрусу їх мережа не впала жодного разу. І зв'язок із тими, хто теж на WOM був постійний. Словом, протрималися в найстрашніший момент на майже мертвій батарейці і з пристойним покриттям. 

Ось знайшла відео про те, як в Сантьяго відчули цей землетрус. Я сама тільки потім подумала, що треба було теж відео зробити :) Ну, хай на другий раз:
8,4 балів за шкалою Ріхтера, попередження про цунамі на всьому узбережжі, мільйон мешканців прибережної зони евакуйовані.
Точніше, самі побігли на пагорби. Телефон довелося зрештою відключити, бо верещав кожні кілька хвилин: приходили попередження про цунамі.

Андрійко був у захваті :) Казав: "Мама, це що, справжній землетрус? Мама, це ж як у Minecraft! Wow!" Олександра, правда, злякалася, просилася на руки. І досі, коли раптом побачить новини чи відео на Youtube, каже "¡Apaga el susto!" ("вимкни страх, переляк").

Всю ніч були повторні поштовхи, щоразу слабкіші і коротші. Якщо в 2010 році я майже не спала наступні 2 місяці після землетрусу, то цього разу заснула зразу. Іммунітет? :)

Зранку поїхали з малою в супермаркет - в нас же тут Fiestas Patrias, національні вихідні, всі магазини будуть зачинені 18 і 19 числа. Єдине, що вказувало на вчорашній землетрус - це запах алкоголю в відділі напоїв: пляшки попадали і порозбивалися, їх прибрали, але запах тримався.

Люди спокійні, купують святкові продукти (вино, м'ясо, чорізо, хліб), тобто, ніхто в промислових кількостях не тягне сіль, борошно, сірники тощо. 

На заправках, щоправда, були величезні черги. Ми після 2010 завжди маємо бензин в машині, така звичка виробилася. І якраз 15-го в мене закінчувався бензин, а я все ніяк не могла заправити з тої чи іншої причини. Зранку 16-го вже була майже в істериці від цього :), зрештою, залила півбаку. Так згадувала землетрус, що тепер думаю: може, це в мене зв'язок з Пачамамою вже виробився :) Я ніколи так пристрасно не прагла заправити машину хехе.

Ввечері попередили, що вимкнуть воду з 20ї до 8ї. Люди! Після такої катастрофи нас! попередили! що вимкнуть воду! на конкретний час!!! Вимкнули дійсно о 20-й, а дали, мені кажуть, вже о 2-ій ночі.

Тільки в найбільш пошкоджених районах воду й електрику не давали довго, але ремонтники працюють 24 години на добу, і потроху життя нормалізується. Звичайно, збитків багато, загинули люди (на даний момент є відомості про 11 чоловік), деякі дороги серйозно пошкоджені. Але, вважаючи на масштаб стихійного лиха, країна дуже добре справляється з його наслідками (почитати тільки про менший землетрус у Непалі чи цунамі в Тайланді). Волонтери вже організовують збір коштів, їдуть допомагати розбирати завали. 

Кому цікаво, як тут у нас рухається земля, можете слідкувати тут

Словом, у нас все в порядку. 




Немає коментарів:

Дописати коментар